Obec OPROSTOVICE
oficiální stránky obce

18. 4. Valérie

Zítra: Rostislav

Fulltextové vyhledávání 2.0

Počasí

Pátek Oblačno až zataženo s trvalým deštěm 16/12 °C
Sobota Polojasno 18/8 °C
Neděle Skoro jasno 20/11 °C
Pondělí Oblačno 23/11 °C

Drobečková navigace

Úvod > Obec > Aktuality

Aktuality


Štítky:

Informace k vodě ze skupinového vodovodu Záhoří a náhradní zásobování pitnou vodou

Datum konání: 16. 10. 2020 - 26. 10. 2020

Vzhledem k předchozím intenzivním dešťovým srážkám, které způsobily zaplavení jímacího území na čerpací stanici Ústí, odkud je zásobována pitnou vodou oblast Záhoří, vyhlašujeme tímto po konzultaci z Krajskou hygienickou stanicí – ÚP Přerov preventivně, z důvodu předběžné opatrnosti, vodu ze skupinového vodovodu Záhoří do odvolání za pitnou pouze po převaření. 

Správný způsob převařování vody je podle Státního zdravotního ústavu se sídlem v Praze následující: vodu uvedeme jednorázově do klokotavého varu, např. ve varné konvici, takže bublá celá její hladina (a voda má přibližně 100 °C), a pak ji necháme nejméně 10 minut stát a přirozeně chladnout (nedáváme do ní led ani ji během chladnutí nedáváme do lednice). Pro většinu účelů použití by se poté mělo vyčkat nejméně tak dlouho, než se voda ochladí na teplotu vhodnou k danému účelu použití. POZOR NA RIZIKO OPAŘENÍ! Tímto způsobem dojde k usmrcení všech rizikových mikroorganismů pro tuto možnou cestu nákazy. 

Převařovat je třeba veškerou vodu, která se používá k pití, vaření, přípravě nápojů a jídel (zejména ovoce či zeleniny), čištění zubů a otevřených ran. Převařená a následně ochlazená voda by měla být používána i k péči o tělo malých dětí a osob s oslabenou imunitou a dále k čištění hraček a předmětů běžného užívání, které mohou kojenci a malé děti vkládat do úst. 

Toto nařízení se týká obcí:

Ústí

Skalička

Kamenec

Opatovice

Paršovice

Valšovice

Rakov

Býškovice

Horní Nětčice

Vítonice

Žákovice

Blazice

Dolní Nětčice

Soběchleby

Radotín

Oprostovice

Bezuchov

Malhotice

Všechovice

Provodovice

Lhota

Sovadina

Dále upozorňujeme, že přechodně bude mírně zvýšena dávka volného chloru ve vodě.

Vzhledem k výše uvedenému je zajištěno náhradní zásobování pitnou vodou.

Harmonogram náhradního zásobování pojízdnou cisternou DAF 

Trvale umístěné cisterny

C1 – cisterna 2,5 m3 Soběchleby OÚ

C2 - cisterna 2,5 m3 Opatovice OÚ

C3 - cisterna 2,5 m3 Všechovice OÚ

C4 – cisterna 2,5 m3 Skalička Sokolovna 

Pojízdná cisterna DAF bude v provozu od 9:00 do 21:00 a bude postupně zajíždět dle níže uvedeného harmonogramu vždy bude přistavena v blízkosti obecního úřadu po dobu cca 30 minut V případě potřeby naplnění cisterny dojde k posunutí harmonogramu o cca 1 až 1,5 hodiny.  

7:30 až 9:00 doplnění cisteren C1 až C4

9:00 Lhota

9:40 Radotín

10:20 Oprostovice 

11:00 Bezuchov

11:40 Sovadina

12:20 Blazice

13:00 Žákovice

13:40 Vítonice

13:40 až 15:00 – doplnění cisterny DAF

15:00 Býškovice

15:40 Provodovice

16:30 Malhotice

17:10 Kamenec

17:40 Ústí

18:20 Valšovice

19:00 Paršovice

19:40 Rakov

20:20 Horní Nětčice

21:00 Dolní Nětčice 

 

Doplnění cisteren C1 až C4 dle pokynů z dispečinku. Na jejich doplnění volat na vodárenského dispečink 800 167 427. 

O zrušení tohoto preventivního opatření budou dotčené obce informovány.


Publikováno 16. 10. 2020 18:14

Ministerstvo zdravotnictví ČR - aktuální informace ke koronaviru

Datum konání: 12. 10. 2020 - 31. 8. 2021

https://www.mzcr.cz/


Publikováno 12. 10. 2020 19:23

Výsledky voleb do Zastupitelstva Olom. kraje a Senátu Parlamentu ČR v obci Oprostovice

Datum konání: 11. 10. 2020 - 25. 10. 2020

Volby do zastupitelstev krajů konané ve dnech 2.10. – 3.10.2020

https://volby.cz/pls/kz2020/kz311?xjazyk=CZ&xkraj=11&xnumnuts=7104&xobec=516350

Volby do Senátu Parlamentu ČR konané ve dnech 2.10. – 3.10.2020 - 1.kolo a ve dnech 9.10 - 10.10.2020 - 2. kolo                                                                

https://volby.cz/pls/senat/se2111?xjazyk=CZ&xdatum=20201002&xobvod=63&xobec=516350

 

 

 


Publikováno 12. 10. 2020 19:19

Informace pro druhé kolo senátních voleb ve dnech 9. a 10. října 2020

Datum konání: 9. 10. 2020 - 10. 10. 2020

Vážení občané,

pokud se rozhodnute hlasovat ve druhém kole senátních voleb, hlasovací lístky Vám nebudou dodány předem, ale volič je obdrží přímo ve volební místnosti. Zde také obdrží úřední obálku (šedé barvy).


Publikováno 7. 10. 2020 19:36

Odstávka vody v Oprostovicích dne 8.10.2020 od 14:45 hod do 16:00 hod

Datum konání: 8. 10. 2020

Dne 8.10.2020·         

·Dne 8.10.2020 bude v Oprostovicích  od 14:45 do 16:00 hodin probíhat odstávka vody 

Doporučujeme odběratelům zajištění si zásoby pitné vody v objemu potřebném pro překonání odstávky. Dále upozorňujeme na možné zbarvení vody spojené, s obnovou dodávky a tím vyvolanými změnami průtoků ve veřejném vodovodu i vnitřních domovních rozvodech. Zároveň se omlouváme za způsobené potíže v zásobování a děkujeme odběratelům za pochopení opatření nezbytných pro bezporuchový provoz vodovodu v obci.

Podrobnější informace mohou odběratelé získat na bezplatné telefonní lince vodárenského dispečinku VaK Přerov, a.s. 800 167 427 a nebo na email dispecink@vakpr.cz.

 

 


Publikováno 25. 9. 2020 19:45

Výkup padaných jablek v Blazicích od 11.9.2020

Datum konání: 11. 9. 2020

Blazice(1).pdf

Výkup jablek v Blazicích v areálu bývalého zemědělského družstva

zahájení výkupu: 11.9.2020

Kontaktní osoba: p. Popovič-tel.:777521 803
Výkupní doba:Po-So18-20hod
Při větším množství po dohodě i mimo tuto výkupní dobu
 

Publikováno 9. 9. 2020 20:10

Sběr nebezpečného odpadu 3.10.2020

Datum konání: 3. 10. 2020

sber-nebezpecneho-odpadu- Oprostovice.docx

 

Vážení občané, 

dne 3.10.2020 od 12:20 hod do 13:10 hod se pod kulturním domem bude sbírat nebezpečný odpad. Více na letáčku.   


Publikováno 24. 8. 2020 15:42

Od září budou povinné roušky ve veřejné dopravě a ve vybraných vnitřních prostorách

Datum konání: 1. 9. 2020

Ministerstvo zdravotnictví na základě doporučení epidemiologů od 1. září opět zavádí povinné nošení roušek až na některé výjimky ve veřejných vnitřních prostorách a na úřadech, kde se poskytují služby a prodává zboží zákazníkům, veřejné dopravě a ve společných prostorách škol. Jedná se o důležité preventivní opatření nejen v souvislosti s covid-19, ale také v rámci blížícího se období zvýšeného výskytu respiračních nákaz. Hlavním cílem je ochrana zranitelných skupin obyvatel.
„Spolu s epidemiology jsme se shodli, že znovuzavedení povinnosti používání roušek ve vybraných vnitřních prostorách staveb a při cestování veřejnou dopravou je vhodné načasovat od 1. září, kdy každoročně dochází k opětovnému nastartování pracovního a školního života po prázdninovém období. Spolu s tím bude samozřejmě docházet k většímu shlukování lidí a výraznějšímu využívání veřejné dopravy. Naším cílem je tímto preventivním opatřením maximálně ochránit zranitelné občany, jako jsou senioři či nemocní. Pravidla pro používání roušek jsme nastavili tak, aby zahrnovaly místa, kde lze předpokládat větší riziko přenosu nákazy. Často se jedná o veřejné vnitřní prostory, ve kterých nelze vždy zajistit udržování dostatečného rozestupu. Roušky jsou z nejdůležitějších a nejúčinnějších preventivních opatření, které se již na jaře letošního roku osvědčilo a pomohlo nám zvládnout epidemii,“ připomněl ministr zdravotnictví Adam Vojtěch.  
Povinnost ochrany dýchacích cest, která počátkem září vyplývá z mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví, se týká vnitřních prostor staveb, tedy například všech prodejen, úřadů, soudů (s výjimkou soudců, účastníků, svědků, znalců, tlumočníků), pošt, obchodních center, provozoven poskytující služby (kadeřnictví, manikúra, pedikúra apod.), škol, kostelů či provozoven kulturních akcí (divadla, kina apod.). Roušky je nezbytné nasadit také ve všech zařízeních zdravotních a sociálních služeb, včetně lékáren. Doposud se toto opatření týkalo pouze lůžkové části. „Vzhledem k nadcházejícím podzimním volbám jsme v mimořádném opatření pamatovali také na povinné nošení ochranných prostředků dýchacích cest ve volebních místnostech,“ doplnil výčet ministr zdravotnictví.
Roušky bude nutné používat také při cestování veřejnou dopravou. Jedná se o městskou hromadnou dopravu, meziměstské spoje (vlaky a autobusy) i taxislužby. Opatření se týká také cestování v autobusech v rámci jiné než veřejné dopravy, jako jsou například organizované zájezdy. Osob řídících vozidla veřejné dopravy se uvedené opatření netýká pokud nejsou v přímém kontaktu s cestujícím. Odložit roušku bude možné také v případě konzumace potravin a nápojů v prostředcích veřejné dopravy, pokud konzumaci umožňuje přepravní řád. Obdobná pravidla budou nastavena také u provozoven stravovacích zařízení jako jsou restaurace, kavárny či bary. „V restauracích a dalších provozovnách stravovacích služeb bude vyžadována ochrana dýchacích cest u obsluhy, která přichází do úzkého kontaktu s větším množstvím osob. Při pohybu po stravovacím zařízení, tedy mimo dobu konzumace se tato povinnost vztahuje také na hosty. Takto nastavená pravidla však nepředstavují žádnou novinku, vycházejí z již v minulosti nastaveného a osvědčeného modelu u nás i ze zahraničních zkušeností,“ vysvětlil Rastislav Maďar, vedoucí epidemiologické pracovní skupiny při MZ ČR.
I nadále platí, že se povinné nošení ochrany dýchacích cest nevztahuje na děti do dvou let věku, osoby s poruchou intelektu a v dalších indikovaných případech, které stanovuje mimořádné opatření. „Při přípravě opatření jsme se snažili zohlednit celou řadu běžných denních situací. Nošení roušek se nevztahuje také například na sportovce, a to jak v tělocvičnách, tak fitness centrech. Další výraznou výjimkou jsou vnitřní koupaliště, sauny nebo lázeňské a léčebné bazény,“ uvedla hlavní hygienička ČR Jarmila Rážová.
Další novinkou, která vejde v platnost od začátku školního roku je mimořádné opatření týkající se hromadných akcí. Nově je nutné nasadit roušku na všech vnitřních hromadných akcích bez ohledu na počet účastníků. Výjimku opět tvoří moderátoři, redaktoři, osoby při provádění autorského díla (například divadelního, tanečního, hudebního apod.) nebo sportovci v době tréninku, zápasu či soutěže.
Kapacita účastníků zůstává stejná, tedy 500 osob na vnitřních hromadných akcích a 1000 osob na venkovních hromadných akcích, nově lze však účastníky akcí výlučně s místy k sezení rozdělit do nejvýše deseti oddělených sektorů, z nichž každý má svůj vstup z venkovních prostor a účastníci nemohou přecházet mezi sektory. U hromadných akcí na stání platí dosavadní maximální počet pěti sektorů. Dále platí, že v případě venkovních prostor obsazených sedadly se omezuje sezení tak, že je obsazena nejvýše polovina celkového počtu sedadel a účastníci akce využívají k sezení každou druhou řadu.  

https://koronavirus.mzcr.cz/category/mimoradna-opatreni/


Publikováno 19. 8. 2020 20:14